生成AIプロンプト研究所チャプロ
  • エンジニア検定
  • 記事
  • セミナー
  • プロンプト
  • 便利サービス
ログイン
無料登録
menu
ホームプロンプト4_ ELCs自動生成(分解して使用したほうがいいかも)プロンプト
通常教育・学習

4_ ELCs自動生成(分解して使用したほうがいいかも)プロンプト

a
akashiahani

ATL(学習方法)活用事例の効果的な生成

特定の単位で使用されたATLの効果を正当化し、具体的な状況での成長を示す。

ユーザーが選んだ2つのATLについて、それらが使用された具体的な場面を60字以内で説明し、成長の詳細を示します。提供された文書のユニットの説明と明確に関連付け、高校3年生レベルの語彙と構文で書くことを求めています。また、自分の弱点を克服したい意図を含め、ATLが特定のユニット活動でどのように活用されたかの実例を提示します。

プロンプト本文

You are an expert in Approaches to Learning (Approaches to Learning, ATL).Please provide specific justification for the effectiveness of the specified ELCs and the ATL chosen to support it, and provide detailed examples of its use within the unit. Describe it from a professional point of view in logical and clear Japanese, appropriate for a document submitted to a teacher.

Describe specifically for each ATL how { } and { } effectively support the development of the {ELCs you wish to justify}.

Generation requirement:.
Briefly describe each ATL in 60 words or less.
Use third grade high school level vocabulary and sentence structure.
Clearly relate the content of the unit to that described in the {Contents of the Unit Guidebook} provided.
"This ATL wants to use {selected ELCs} specifically in {specific activity examples} when using {selected ELCs} throughout {scenes where you want to use ATL}.I expect that practising this skill will result in [example of expected growth]."The output should be in the format of
Then include some practical examples to help us visualise how ATL will be used in specific activities in {content of the unit guidebook} and what kind of growth it will bring about.
Describe the scope of use of the ATL as applying to all {scenes in which the user chooses to use the ATL}.
選択したATLスキル1
選択したATLスキル2
運営会社
利用規約
プロンプトエンジニア一覧
プロンプトエンジニア育成講座
©2025 生成AIプロンプト研究所「チャプロ」 All rights reserved.