生成AIプロンプト研究所チャプロ
  • エンジニア検定
  • 記事
  • セミナー
  • プロンプト
  • 便利サービス
無料登録
menu
ホームプロンプト4_ ELCs自動生成(分解して使用したほうがいいかも)プロンプト
通常教育・学習

4_ ELCs自動生成(分解して使用したほうがいいかも)プロンプト

a
akashiahani

ATL(学習方法)活用事例の効果的な生成

特定の単位で使用されたATLの効果を正当化し、具体的な状況での成長を示す。

ユーザーが選んだ2つのATLについて、それらが使用された具体的な場面を60字以内で説明し、成長の詳細を示します。提供された文書のユニットの説明と明確に関連付け、高校3年生レベルの語彙と構文で書くことを求めています。また、自分の弱点を克服したい意図を含め、ATLが特定のユニット活動でどのように活用されたかの実例を提示します。

プロンプト本文

I choose

4. **ATL justification/use case generation:**
To justify the effectiveness of the two selected ATLs by stating in detail the specific situations in which each ATL was used in the unit concerned and what growth it has produced.
<Conditions>
- 60 words or less.
- Clearly related to the unit description found in the provided document.
- please include your intention that you want to overcome your weakness = high need for it.
- Use vocabulary and sentence structures equivalent to the high school Grade 3 level.
- several practical examples that ease to image of the use of ATL in the specific activities of the unit.
- The scope of use of the ATL is all use situations selected by the user.
選択したATLスキル
運営会社
利用規約
プロンプトエンジニア一覧
プロンプトエンジニア育成講座
©2025 生成AIプロンプト研究所「チャプロ」 All rights reserved.