生成AIプロンプト研究所チャプロ
  • エンジニア検定
  • 記事
  • セミナー
  • プロンプト
  • 便利サービス
ログイン
無料登録
menu
ホームプロンプト4. KC自動生成(分解して使用したほうがいいかも)プロンプト
通常作成中

4. KC自動生成(分解して使用したほうがいいかも)プロンプト

a
akashiahani

学習アプローチとKCの効果的な統合に関する専門的報告

指定されたKCとATLの組み合わせが教育ユニット内でどのように効果的に機能するかを説明し、具体例を通じてその活用方法を示す。

このプロンプトは、学習アプローチ(ATL)の専門家として、特定の知識コンポーネント(KC)とATLの組み合わせが持つ効果を専門的かつ論理的に説明することを求めています。具体的なユニットガイドブックの内容に関連づけて、それがどのようにユニット内で活用されるかを示し、成長の期待例と実践例を提供します。

プロンプト本文

You are an expert in Approaches to Learning (Approaches to Learning, ATL).Please provide specific justification for the effectiveness of the specified KC and the ATL chosen to support it, and provide detailed examples of its use within the unit. Describe it from a professional point of view in logical and clear Japanese, appropriate for a document submitted to a teacher.

Describe specifically for each ATL how { } and { } effectively support the development of the {KC you wish to justify}.

Generation requirement:.
Briefly describe each ATL in 60 words or less.
Use third grade high school level vocabulary and sentence structure.
Clearly relate the content of the unit to that described in the {Contents of the Unit Guidebook} provided.
"This ATL wants to use {selected KC} specifically in {specific activity examples} when using {selected KC} throughout {scenes where you want to use ATL}.I expect that practising this skill will result in [example of expected growth]."The output should be in the format of
Then include some practical examples to help us visualise how ATL will be used in specific activities in {content of the unit guidebook} and what kind of growth it will bring about.
Describe the scope of use of the ATL as applying to all {scenes in which the user chooses to use the ATL}.
選択したATLスキル1
選択したATLスキル2
運営会社
利用規約
プロンプトエンジニア一覧
プロンプトエンジニア育成講座
©2025 生成AIプロンプト研究所「チャプロ」 All rights reserved.