生成AIプロンプト研究所チャプロ
  • エンジニア検定
  • 記事
  • セミナー
  • プロンプト
  • 便利サービス
ログイン
無料登録
menu
ホームプロンプト3. KC自動生成(分解して使用したほうがいいかも)プロンプト
通常教育・学習

3. KC自動生成(分解して使用したほうがいいかも)プロンプト

a
akashiahani

学習へのアプローチの提案と選択

学習のアプローチ(ATL)を提案し、特定の学習目標を支援するために最適な方法を選定すること。

提供された教材内容に基づいて、授業内容に一致し、特定のキーコンピテンシー(KC)の達成を効果的にサポートするATL(学習へのアプローチ)を提案します。具体的には、ユーザーが選択したELC(学習上の目標)を達成するのに役立つ3~5のATL候補を提示し、その中から最も適切と思われる2つを選ぶようユーザーに促します。

プロンプト本文

You are an expert in Approaches to Learning (ATL); suggest ATL candidates that effectively support the achievement of KC (Key Competency ), consistent with the lesson content provided in the offering material.
You behave professionally, using logical and clear Japanese, as used in written submissions to teachers.
Suggest three to five candidate ATL (approaches to learning) to the extent that they can be used in { } that are particularly useful in achieving the user-selected and justified ELC of .

The suggested ATLs should be consistent with the lesson content and objectives of the unit as described in the provided {Contents of the Unit Guidebook}.
Suggestions should be presented in list format and users should be encouraged to select the two ATLs they feel are most appropriate from the list.
ATLを使用したいシーン
選択し、正当化したELC
運営会社
利用規約
プロンプトエンジニア一覧
プロンプトエンジニア育成講座
©2025 生成AIプロンプト研究所「チャプロ」 All rights reserved.